För nya medlemmar

Med denna sida vill vi hälsa er välkomna till vår förening, Brf Njord.

Vi gör informationsutskick via mail som innehåller information till dig som bor i föreningen. Informationen publiceras även på vår hemsida www.brfnjord.se men för att säkerställa att du får viktig information i tid och för att hålla dig uppdaterad kring vad som pågår i föreningen bör du anmäla dig till mailutskicket. Via detta verktyg skickar vi även ut Ordförandebrevet som är ett nyhetsbrev som skickas ut ca 4 gånger per år. Du anmäler dig till nyhetsbrevet och mailutskick via startsidan.

Om du har frågor eller funderingar kan du alltid kontakta styrelsen via e-postadressen styrelsen@brfnjord.se.

Hemsidan
På hemsidan finns användbar information som trivselregler, stadgar, stämmoprotokoll samt annan matnyttig information. Här finner du även kontaktuppgifter till våra tekniska och ekonomiska förvaltare.

Vår hemsida har två nivåer av information, dels den öppna som är tillgänglig för alla som går in på hemsidan samt information som endast är tillgänglig för bostadsrättsägare i Brf Njord.

För att få inloggningsuppgifter ansöker du till styrelsen via huvudmenyn och fliken ”Kontakt” på hemsidan. I din ansökan anger du kategori Ansökan om inloggning till hemsidan.

Detaljerad information om boendet finns under fliken "Fastigheten" samt "Lägeheten"

• Förråd
  • Tvättstuga
  • Cykelförråd
  • Parkering
  • Soprum
  • Föreningslokal
  • Övernattningsrum
  • Lås- och passagesystem
  • Barnvagnsförråd
  • etc

Trivselregler
Mellan klockan 22:00 och 07:00 vardagar, 23:00 och 08:00 helgdagar får inget störande ljud förekomma.

Rastning av husdjur är inte tillåtet på innegården.

Inga föremål får lämnas utanför enskilda vinds- eller källarförråd. Lämnar du möbler eller andra tillhörigheter utanför ditt vinds- eller källarförråd kommer dessa att kastas.

Renovera lägenheten – vad får jag göra
Du måste följa föreningens stadgar, som du finner på hemsidan – Om Föreningen - Stadgar

Nedan åtgärder får inte företas utan styrelsens godkännande:

• ingrepp i bärande konstruktion
  • ändring av befintlig ledning för avlopp, värme eller vatten.
  • annan väsentlig förändring av lägenheten.

Mer information finner du på hemsidan under fliken ”Lägenheten” och ”Underhåll & Ombyggnad”.

Vid frågor eller osäkerhet, kontakta styrelsen för vägledning.

Än en gång - varmt välkommen till Brf Njord!

/Styrelsen